Quantcast

Előnyökre kíváncsi?

Gyorsan hozzájuthat

Online megrendelés esetén akár 1 napon belüli szerződéskötés és máris olcsóbban telefonálhat

Mindig rendelkezésre áll

Intelligens tartalékrendszereink segítségével Ön mindig elérhető marad, akár több telephelyen is

Egyszerűen bővíthető

Nálunk nincs telepítési idő, igény esetén akár órákon belül bővítheti meglévő VOIP telefon kapacitásait

Kevesebb beruházás

Olcsóbban juthat hozzá egy megbízható, nagy tudású telekommunikációs platformhoz

Alacsonyabb hívásköltségek

IP telefon használatával a hagyományos telefonszolgáltatásnál egy nagyságrenddel olcsóbban telefonálhat

Számhordozás

Mi az a számhordozás?

A hatályos magyar törvényeknek megfelelően a telekommunikációs szolgáltatók kötelesek biztosítani mind vezetékes, mind mobiltelefon előfizetés esetében annak a lehetőségét, hogy az azonos számozási körzeten belüli költözés, valamint szolgáltató-váltás esetén a számot igénybe vevő ügyfél megtarthassa hívószámát. Előfizetőként jogosult arra is, hogy a már hordozott számot más szolgáltatóhoz tovább hordozza, beleértve ebbe akár azt a szolgáltatót is, akinek már korábban az előfizetője volt.

Fontos megemlíteni, hogy azonos joggal veheti igénybe a telefonszolgáltatást, függetlenül attól, hogy hordozott, vagy nem hordozott számmal rendelkezik.

2012. októberétől a korábban előírt nyolc nap helyett két nap alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani.

Hogyan kell kezdeményezni a számhordozást, és mi az eljárása?

Mind az átadó (jelenlegi), mind az átvevő (jövőbeni) szolgáltató köteles az általános szerződési feltételeiben feltüntetni a számhordozhatóság feltételeit és eljárási szabályait.

Helyhez kötött (vezetékes) telefonhálózatban a számhordozási igényt az új előfizetői szerződés megkötésére vonatkozó igénybejelentéssel egyidejűleg az átvevő szolgáltató részére kell bejelenteni.

A rendelet értelmében immár kizárólag az új szolgáltatónál lehet a számhordozási eljárást kezdeményezni.

Amennyiben az ügyfél számhordozási szándékát az átvevő szolgáltatónál jelenti be (ún. egykapus megoldás), úgy ez utóbbi a bejelentéstől számított 1 munkanapon belül értesíti az átadó szolgáltatót, aki elbírálja a számhordozási igényt. Az átadó szolgáltató köteles a számhordozási igény elfogadásáról (hordozást jóváhagyó nyilatkozat), illetőleg annak elutasításáról és indoklásáról az átvevő szolgáltatónak az értesítés kézhezvételét követő 1 munkanapon belül válaszolni. Amennyiben az átadó szolgáltató a megadott határidőn belül nem válaszol, azt a számhordozási igény elfogadásának kell tekinteni.

Bonyolultabb eset a többi között az, amikor a többféle szolgáltatásból álló úgynevezett “multi-play” csomag átadásával együtt kell a számhordozást végrehajtani, vagy a belföldi kék és zöld számok, az emelt díjas számok és a 10-nél több számot tartalmazó üzleti előfizetések hordozása. Ezekre az esetekre a rendelet előírja, hogy a szolgáltatóknak 5 munkanapon belül kell megállapodniuk a számhordozás időpontjáról.

A gyakorlatban a teljes számhordozási folyamat általában az igénybejelentéstől számított 1-1,5 héten belül lezajlik a szerződéskötéssel és a teljes körű ügyintézéssel együtt.

Mi az a számátadási időablak?

Az a meghatározott időpontban kezdődő, legfeljebb 4 óra hosszúságú, a számhordozás technikai lebonyolításához szükséges időtartomány, amely időtartam alatt a szolgáltatás részben, vagy egészben technikai okokból szünetelhet. Ennek során a hordozott számon nyújtott szolgáltatás az átadó szolgáltatónál megszűnik, és az átvevő szolgáltatónál megkezdődik. Egyebek iránt a számhordozási folyamat alatt zavartalanul elérhető a szolgáltatás.

Lényeges, hogy az átvevő szolgáltató az előfizetői szerződés megkötésekor felajánl többféle időablakot, amelyek közül az ügyfél választhatja ki a számára legmegfelelőbbet. Amennyiben a megadott időpontok nem megfelelőek az ügyfél számára, úgy lehetősége van egy későbbi időpont megjelölésére.

Számátadási időablak a hatályos rendeletek szerint minden munkanapon este 20 és 24 óra közötti időben van.

Mikor tagadható meg a számhordozási igény?

Az átadó szolgáltató a számhordozási igényt csak abban az esetben tagadhatja meg, ha

  • az átadó szolgáltatóval szemben 30 napnál régebbi lejárt számlatartozás áll fenn
  • a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb, így különösen kedvezményesen értékesített készülékkel kapcsolatos szerződésből eredő lejárt tartozás áll fenn
  • a számhordozást kérő előfizető nem azonosítható

Az elutasítás szabályai 2012. októberétől úgy változnak, hogy az átadó szolgáltató csak akkor tagadhatja meg a számhordozást, ha 30 napnál régebbi lejárt számlatartozása van az kezdeményezőnek. Ez azt jelenti, hogy a hűségidővel kapcsolatos kötelezettségek teljesítése nem lehet a hordozás feltétele – tájékoztatott az NMHH.

Új elem a szabályozásban az is, hogy a számhordozás késleltetése és indokolatlan elutasítása esetén az előfizetőt 5 ezer forint kötbér illeti meg.

Kiemelt ajánlataink

IP PBX, IP alközpont bérlet

Bérelhető IP Alközpont

IP PBX szolgáltatásunk segítségével az Ön cégének nem kell többé kihasználatlan eszközökre, felesleges értékekre költenie

Bővebben
Call center alkalmazás

Call Center Alkalmazás

Kimenő és bejövő kampányok kezeléséhez nyújtunk átfogó, teljeskörű szolgáltatást a vonalaktól az adminisztrációs rendszerig

Bővebben
Elektronikus fax

Elektronikus Fax

Ha elege van a papírhegyekből, vagy csak kényelmesebben akarja kezelni faxüzeneteit, válassza Elektronikus Fax szolgáltatásunkat

Bővebben