Biztonsági összeghatár szolgáltatásunk alapszolgáltatás, folyamatosan és díjmentesen áll minden ügyfelünk rendelkezésére. Az alapszolgáltatás a statisztikai és analitikai rendszert, valamint a nemzetközi feketelista szolgáltatást tartalmazza.

Miért lehet erre szükség?

A VoIP technológia fejlődésével létrejött az internet alapú telefonálás zavartalan működéséhez szükséges feltételrendszer, amelynek köszönhetően elterjedt a VoIP eszközökön való telefonálás. Az olcsóságnak és az egyszerűbb felhasználásnak köszönhetően pedig egyre inkább előtérbe kerül ez a fajta távközlési megoldás.

Ezzel egyidejűleg azonban megszaporodtak a VoIP rendszerek használatával összefüggő károkozások is, hiszen míg a hagyományos vezetékes vonalon “lopásra” csak a vonalra való fizikai rácsatlakozással van lehetőség, addig visszaélésre már a VoIP telefonáláshoz használt felhasználónév és jelszó illetéktelenek kezébe kerülése is alkalmat adhat, ezért javasolt megfelelő védelemről gondoskodni, különösen a nyílt forrású, vagy ingyenes VoIP kiszolgálók üzemeltetőinek.

A biztonsági összeghatár a VoIP hozzáférések esetleges feltörése során keletkező károk ellen nyújt védelmet. A hozzáférés illetéktelen kezekbe kerülése után a rosszindulatú felhasználók a hozzáféréseken keresztül jellemzően emeltdíjas nemzetközi irányokba kezdeményeznek hívásokat, pl. Sierra Leone, Kuba, Szomália felé, akár többmilliós anyagi kárt okozva ezzel a távközlési cégeknek és azok ügyfeleinek. A hívások ilyenkor mindig az előfizető nevében történnek, leginkább az előfizető eszközén keresztül, de a hozzáférések ismeretében akár egy másik eszközbe programozva a világ más pontjáról.

A berendezéseik alapvető biztonsági ellátottságán túl, mint pl. a szerverek logjainak és forgalmának folyamatos ellenőrzése, vagy erős biztonságú jelszavas hozzáférés alkalmazása, nagyobb védettséget nyújt a biztonsági összeghatár szolgáltatás.

A biztonsági összaghatár szolgáltatás kibővített funkciói

  • Automatikus feketelista szűrés a szolgáltatók és nemzetközi telekommunikációs csoportok által felállított adatbázis alapján, melyben ismert károkozó célszámok szerepelnek
  • Napi és havi költség-limit, melynek alkalmazásával az előfizető csak az előre megadott összeg erejéig telefonálhat, azaz amint adott napi vagy havi hívásainak költsége eléri az összeget, megszakad a hívás és csak a következő időszakban tud újabb hívást kezdeményezni
  • Irányok tiltása, amelynek alkalmazásával beállítható, hogy bizonyos előre megadott irányokba ne lehessen hívást kezdeményezni, pl. összes nemzetközi irány, drága irányok, vagy emelt díjas számok
  • Automatikus hívásanalitika, mely anonim módon összeveti a felhasználók egyedi és csoportos hívási szokásait a rosszindulatú hívásirányokkal és a múltbéli szokásokkal. Amennyiben az analitikai rendszer kiugróan rosszindulatú tevékenységet észlel, azonnal bontja a hívást